۸۸۷۸۱۲۲۳-۲۴ (۹۸۲۱+) info@cylindersazi.com

تمایل دهلی نو به افزایش سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز

وزیر نفت هند گفت: هند تا سال ٢٠٢٠ سومین مصرف کننده انرژی در جهان، از این رو بخش نفت و گاز فرصت مناسبی برای سرمایه گذاریهای این کشور به شمار می آید.
به گزارش خبرنگار شانا، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند، وزیر نفت شامگاه شنبه (٢١ فروردین ماه) در همایش تجاری ایران و هند که محل اتاق بازرگانی تهران، اظهارکرد: آماده ایم که براساس پیوندهای تاریخی ایران و هند روابط نویی را بسازیم، زیرا روابط ریشه ای عمیق دارد.

وی با بیان این که امروز با ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی و بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران ملاقات و گفتگو داشتم، افزود: هند اهمیت زیادی برای ایران قائل است و دبدارهای مرتبی میان وزیران دو کشور وجود دارد.

وزیر نفت هند تاکید کرد: دولت هند تلاش می کند تا طرحهای عظیم را در کشور خود اجرا کند، زیرا امروز هند سریع ترین رشد اقتصادی را در جهان را به خود اختصاص داده است.

پرادهان با بیان این که نیاز هند به انرژی در حال افزایش است، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم تا سال ٢٠٢٠، هند سومین مصرف کننده انرژی در جهان باشد، از این رو بخش نفت وگاز هند امروز فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است.

وزیر نفت هند ادامه داد: هند امروز فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در بخش ال ان جی دارد، هم اکنون ایران ششمین کشوری است که به ایران نفت خام صادر می کند اما ما دوست داریم ایران دوباره همانند گذشته صادرات خود را به هند افزایش دهد و جایگاه پیشین خود را بازیابد.

وی افزود: هند به عنوان قدرتی فنی در منطقه فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری همه کشورهای منطقه است.

وزیر نفت هند عنوان کرد: هند علاقمند است سرمایه گذاری در بندر چابهار را افزایش دهد؛ زیرا لغو تحریمهای ایران فرصتهای تجارت و سرمایه گذاری میان دو کشور افزایش یافته است و امیدواریم تعاملات تجاری میان تهران و دهلی نو شکل گیرد که این موضوع منافع بزرگی برای دو کشور ایجاد می کند.
(شانا)