۸۸۷۸۱۲۲۳-۲۴ (۹۸۲۱+) info@cylindersazi.com

دریافت مالیات از سود سپرده های بانکی منتفی است/ هنوز قانون اجرایی نداریم

ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی اذعان داشت در چند سال اخیر نرخ سود بانکی در مقابل تورم  عدد پایین‌تری را نشان می‌دهد به طوری که سود زیادی برای مشتریان ندارد و این امر باعث شده که ارزش پول سپرده‌گذاران هم کاسته شود.
وی افزود: همچنین با دستور و اجرای کاهش سود سپرده‌ها به سقف ۱۸ درصد در حال حاضر بانک مرکزی برنامه‌ای در این امر ندارد.
سیف تصریح کرد:دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی در دستور بانک مرکزی نیست و مصوبه‌ای دراین خصوص وجود ندارد البته گفتنی است که کشورهای مختلف این سود را جزو درآمد شخص می‌دانند و دریافت می‌کنند.
هنوز قانون اجرایی نداریم

سیدکامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی  کشور در گفتگو اقتصادی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سپرده‌های بانکی در سایر کشورهای دنیا مشمول مالیات است، چرا که سود سپرده به عنوان درآمد شخص تلقی می‌شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه مهمترین اقدامات سازمان امور مالیاتی اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی است، افزود: این موضوع جزء مطالعات سازمان است و هنوز قانونی نشده است.
وی در ادامه درباره عملی شدن بخشنامه اخیر سازمان امور مالیاتی گفت: که حسا‌ب‌های بانکی به منظور دریافت مالیات مورد بررسی قرار می‌گیرد که تراکنش‌های مشکوک زیر ذره‌بین رفته تا موضوع فرار مالیاتی و پولشویی احتمالی کشف شود.
((باشگاه خبرنگاران جوان))