۸۸۷۸۱۲۲۳-۲۴ (۹۸۲۱+) info@cylindersazi.com

دستیار کری: ممنوعیت انتقال کالا و فناوری موشکی به ایران برطبق قطعنامه ۲۲۳۱

توماس کانتریمن، دستیار وزیر خارجه آمریکا در نشست استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که قطعنامه تأییدکننده توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت دنیا ، انتقال تمامی کالاها و فناوری‌های موشکی ممنوعه به ایران را ممنوع می‌کند.

وی درباره اقدامات خرید ایران برای برنامه موشک‌های بالستیک گفت: قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، کشورها را از انتقال تمامی کالاها، مواد، تجهیزات و فناوری‌های مشخص‌شده در رژیم کنترل فناوری‌های موشکی منع می‌کند، مگرآنکه شورای امنیت، به صورت مورد به مورد چنین فعالیت‌هایی را مجاز کند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: این، ممنوعیت‌ها، علاوه بر این، هر کالای دیگری که یک کشور تشخیص بدهد می‌تواند در توسعه سیستم‌های پرتاب یا سلاح هسته‌ای به کار برود را هم شامل می‌شود.

کانتریمن اضافه کرد: ما در جایگاه کشوری در شورای امنیت که دارای حق وتو است، هیچ اقدامی که به نفع برنامه موشکی ایران باشد را تصویب نخواهیم کرد، و همین مخالفت ما کافی است تا درخواست ایران برای دسترسی به چنین کالاهایی پذیرفته نشود.

توماس کانترین همچنین در ادامه تصریح سیاست ما در زمینه برنامه موشکی ایران تغییر نکرده است. ایران باید فعالیت‌هایش در زمینه پرتاب موشک‌های بالستیک را لغو کند.

((باشگاه خبرنگاران جوان))